3070291307 |
Consolidació de les metodologies competencials del centre |
2021-2022 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/10/2021 - 29/4/2022 (20 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Puig d'Agulles |
|
c. Andròmeda, 4 (Corbera de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Fa quatre cursos que el centre va encetar un canvi metodològic i va començar a treballar per projectes. A l’escola agrada parlar de treball global, que és el treball per projectes, i del treball sistemàtic, que és el treball dels continguts claus de les àrees instrumentals.
El treball per projectes s’ha desenvolupat molt en els últims anys amb la participació a la Xarxa de Competències Bàsiques i, per aquest motiu es planteja aquest curs treballar la part del treball sistemàtic, i crear material curricular per treballar les àrees de matemàtiques i llengua amb la metodologia de racons. Per altra banda també es pretén crear una estructura participativa de l’alumnat en la pressa de decisions de l’escola, per implicar-los en el funcionament de l’escola i garantir l'exit educatiu.
També es proposa l'elaboració d'indicadors d'avaluació que es puguin observar directament en base als criteris d'avaluació competencials.
Per últim es vol programar els dies internacionals més importants, i que es consideren més educatius, per a treballar-los amb tota la comunitat educativa, a fi d'assegurar que arribi a ser més significatiu pel l'alumnat del centre.
A més aquesta formació s’emmarca en el nou projecte de direcció de l’escola, que es va aprovar a finals del curs passat.
|
| |
Objectius |
- Elaborar material curricular per treballar les àrees de matemàtiques i llengua amb la metodologia de racons, des de P3 fins a sisè.
- Crear una estructura participativa de l’alumnat en la pressa de decisions de l’escola.
- Treballar les festes populars i els dies internacionals que considerem més educatius de manera global amb tota la comunitat educativa.
- Aconseguir tenir uns indicadors d'avaluació en relació als projectes que fem a l'escola que ens ajudin a valorar l'assoliment dels objectius.
- Rebre assessorament en l'elaboració d'aquests indicadors per a tots els mestres del centre.
|
| |
Continguts |
- Seqüenciació dels continguts clau de l’àmbit matemàtic i lingüístic.
- El treball per competències amb una metodologia significativa.
- Característiques del treball per racons.
- Dinàmiques relacionals i possibilitats d’interacció.
- Participació significativa; que les decisions es prenguin entre tots.
- Afecte i suport com a base per a l’èxit acadèmic.
- Objectius d'aprenentatge del treball global.
- Criteris i indicadors d'avaluació.
- Dies internacionals significatius i educatius per al nostre alumnat.
- Participació de tota la comunitat educativa.
- Material didàctic per treballar aquestes jornades.
|
| |
Formador/a |
Carlos López Cañete
|
| |
Avaluació |
Programacions del treball global amb indicadors ràpids d'observar i ajustats als criteris i objectius, en l'àmbit de les matemàtiques i la llengua, i incorporant les jornades destacades per al treball transversal al centre.
|
| |
Requisits de certificació |
- Documentació i materials elaborats a través de la formació.
- Exposició dels documents i materials elaborats.
- Assistència al 80% de les sessions
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
04/10/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
dilluns |
11/10/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dilluns |
18/10/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
dilluns |
08/11/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dilluns |
29/11/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 6 |
dilluns |
13/12/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
dilluns |
24/01/2022 |
1230 |
1400 |
Sessió 8 |
dilluns |
07/02/2022 |
1230 |
1400 |
Sessió 9 |
dilluns |
14/02/2022 |
1230 |
1400 |
Sessió 10 |
dilluns |
21/03/2022 |
1230 |
1400 |
Sessió 11 |
dilluns |
04/04/2022 |
1230 |
1400 |
Sessió 12 |
divendres |
29/04/2022 |
1230 |
1400 |
|
| |